Kihirdették az első Interwine Díj eredményeit

Akinek nincs jól működő weboldala, az ma sajnos láthatatlan, az elmúlt év rávilágított arra, hogy mennyire fontos az online jelenlét. Egy jól működő webshop ma már elengedhetetlen a vállalkozások számára – így van ez a borászatokkal is. A Hungarianwines.eu éppen ezért megszervezte az első Interwine Díjat, a magyar borászatok és borkereskedések honlapjainak versenyét. A kezdeményezés mellé állt az Agrármarketing Centrum és a Rekontir Cégcsoport, ennek köszönhetően a győztesek több mint 5 millió forint értékben kapnak online megjelenéseket és szolgáltatásokat.

Egy díj azok számára, akik a mesés borok készítése mellett az online jelenlétükre is tudnak figyelni: honlapjuk aktuális, informatív és emellett jól is néz ki.
A verseny fogadtatása a vártnál is kedvezőbb volt, hiszen 52 honlap nevezett, ebből 2 határon túli borászat, 2 pedig borkereskedés. A legtöbb, 11 nevezés a Villányi borvidékről érkezett.

Az első körben hattagú zsűri értékelte a borászatokat: Kriston Orsolya szerkesztő (VinCE Magazin, Wine Atlas), Tóth Adrienn borkommunikációs szakember (Wineglass Communication), Németh Ágnes szerkesztő (Hungarianwines.eu), Száraz Krisztián SEO szakértő (Chris Dry), Dobos Tamás webfejlesztő (Nemos Creative) és Sergey Smolin orosz borszakíró. Az ő döntésük alapján jutott döntőbe 20 borászat, emellett a borkedvelő közösség is továbbjuttatott 5 borászatot. A döntősöket ezután nemzetközi szakemberekből álló zsűri értékelte: Lucy Shaw szerkesztő (The Drinks Business), Don Kavanagh szerkesztő (Wine Searcher), Zsiga György és Ben Franks tulajdonosok (Novel Wines borkereskedés), Andreas Larsson sommelier világbajnok (Tasted.wine), Rádler Csaba értékesítési és marketingvezető (Rekontir Cégcsoport), Nagykálnai Tamás art director (Spoti Studio), Peltan-Brosz Roland art director és alapító (Peltan-Brosz), Paul Budny és Benedicte Rigollot tulajdonosok (Lazenne).

„Kiemelt feladataink közé tartozik a magyar borok exportpiacokon való népszerűsítése, melynek a jelenlegi helyzetben egy fontos eszköze a borászatok saját honlapja is. Ez a díj pedig nem csak elismerés, hanem lehetőség is számukra, hogy továbbfejlesszék saját online platformjukat” – emelte ki Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője.
„Összességében nagyon magasnak találtam a döntős honlapok minőségét – igazából sokkal magasabb minőségűek, mint amit vártam. Lenyűgözött egyes honlapok tökéletes, szakmai fordítása. És ami a legjobb – mindegyik betöltötte legfőbb célját: eszeveszett kedvet csinált hozzá, hogy felkeressem a magyar borvidékeket” – mondta Don Kavanagh a honlapok értékelése után.

A borászatok megkapták mindkét zsűri értékeléseit, amelyről többen azt mondták, hogy már az észrevételek és javaslatok miatt is érdemes volt nevezniük. A pozitív fogadtatásnak és kiváló visszajelzéseknek köszönhetően a Hungarianwines.eu 2021 telén is meghirdeti az Interwine Díjat.

Az Interwine Díjjal egy olyan verseny indult útjára, amely a borászatok weboldalainak legjobbjait keresi, hogy ezzel is ösztönözze a többieket a megújulásra.

A megmérettetés győztesei a következők:
– első Interwine Díj győztese: Sauska Birtok (Villány / Tokaj)
– második helyezett: Tóth Ferenc Pincészet (Eger)
– harmadik helyezett: Heimann Családi Birtok (Szekszárd)
– csak magyar verziós honlapok közül a legtöbb pont: Bukolyi Marcell Wine Farm (Eger)
– csak magyar verziós honlapok közül a legtöbb közönségszavazat: Streit-Zagonyi (Villány)
– Rekontir Cégcsoport különdíja: Petrányi Pincészet (Balatonfüred)
– Spoti Studio különdíja: Dobosi Pincészet (Balaton-felvidék)
– Peltan-Brosz különdíja: Jammertal Borbirtok (Villány)
– Wineglass Communication különdíja: Tomcsányi Családi Birtok (Somló)
– Borkommunikáció különdíja: Mad Wine (Tokaj)
– Chris Dry különdíja: Csányi Pincészet (Villány)
– Bálint László különdíja: Büttner Borbirtok (Badacsony)
– Lazanne különdíja: Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet (Villány)
– Hungarianwines.eu különdíja: Gizella Pincészet (Tokaj)