ÜLÉSEZETT A SZAKMAKÖZI BORMARKETING BIZOTTSÁG

Ismét ülésezett a Szakmaközi Bormarketing Bizottság (SZBB). A fő napirendi pont a Vidékfejlesztési Program keretén belül benyújtandó pályázat volt.

A kormányzattal kötött megállapodásnak köszönhetően ez azt jelenti, hogy a borászatok által a következő 3 év alatt befizetett mintegy 750 millió forint a 2023-2024-ben 2,5 milliárd forintot meghaladó értékű bormarketing aktivitás megvalósítását teszi lehetővé.

A testület áttekintette a Vidékfejlesztési Program pályázatának szakmai, projektmenedzsmenti, és közbeszerzési vetületeit. A cél az, hogy 2023. februárjától induljon meg az a két évre szóló projekt, ami 70%-ban a magyar piacra, 30%-ban pedig a külpiacokra fókuszál.

A magyar borvidékek borászati hagyományai biztosítják a magyar borok sokszínűségét és egyediségét. A Vidékfejlesztési Program pályázatával fő célunk, hogy a fogyasztók számára valós tájékozódási pontot jelentsen a magyar eredetvédelmi rendszer. A közösségi források ehhez az építkezéshez biztosítanak pénzügyi alapot.” – mondta el az ülést követően Légli Ottó, a HNT elnöke.