A HNT KÖZÖSSÉGI MÉDIA AKTIVITÁSAI

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa a bormarketing stratégiát követve elsősorban a fiatalokat (18-35) és kezdő borfogyasztókat célozza meg marketing aktivitásaival. A fő cél, hogy a borokkal és kiemelten a magyar borokkal kapcsolatos ismeretek megszerzését játékosan segítsük és a minőségi és mértékletes borfogyasztást ezen célcsoport körében ösztönözzük.

A jövő borfogyasztói a Z és kései Y generációból kerülnek ki. A HNT 2020-as országos, fiatalok körében végzett kutatásából kiderült, hogy a borválasztást akadályozó tényezők között az ismeretek hiánya döntő tényező. Sok fiatal nem ismeri a borokat, nem értenek hozzá, ezért nem tudnak eligazodni a borkínálatban. A digitális térben viszont otthonosan mozognak és véleményformálókra, ajánlásokra hallgatnak és kizárólag tömör és figyelemfelkeltő üzenetek befogadására nyitottak. A csatornaválasztásnál ezért a közösségi médiát tartottuk legalkalmasabbnak arra, hogy elérjük, megszólítsuk és játékosan edukáljuk őket. Mindezt a HNT saját forrásból, az éves költségvetéséből finanszírozza.

A magyarborod.hu Facebook és Instagram oldalán heti 3-4 posztban adunk hírt a bor világáról az aktuális boros események beharangozásával, a szőlőfajták, borvidékek és borrégiók bemutatásával. Az elmúlt másfél év egyik legkedveltebb rovata a Magyar bormesék – mesés magyar borok volt, ahol a magyar borkirályság egy-egy lakójával, vagyis a magyar szőlőfajtákkal és borokkal ismerkedhettek meg követőink mesés bemutatkozókon, egyedi illusztrációkkal színesített történeteken keresztül.

A követők számát is sikerült az elmúlt másfél évben jelentősen megnövelni, így jelenleg a Facebook oldalunkat közel 12.000-en, az Instagram oldalunkat pedig 4000-en követik. A Facebookon több, mint 1 millió, az Instagramon közel 300.000 embert értünk el tavaly január óta. A legsikeresebb tartalmak között az Instagram követésére buzdító poszt (61.000 elérés), a bornyitás technikái és a bor illatáról szóló YouTube videónk szerepel.

2022. áprilisában elindult az önálló YouTube csatornánk az “Amit a borokról eddig nem mertél megkérdezni”, 10 videóból álló sorozattal. A fő cél az volt, hogy könnyed hangvételű, rövid és érthető videófilmekben olyan boros témákról beszéljünk, melyek a fiatalok számára érdekesek és hasznosak lehetnek. Az első félévre kijelölt témákhoz adott területek szakértőit kértük fel, hogy fogalmazzák meg közérthetően mindazt, amit az adott területről tudni érdemes. Herczeg Ágnes a borok és pezsgők nyitásáról, a borok házasításáról, dekantálásról mesélt. A Magyar Bartender Szövetség által szervezett Maker’s Mark Before Dinner kategória verseny első helyezettje, Rikk-Pákay Lili az otthon is elkészíthető, de mégis látványos koktélok világába kalauzolta el a nézőket és megmutatta a szezon legmenőbb fehér- és rozé boros alapú koktélját. „A macskapisi és egyéb vadságok a pohárban” témát, a borok zárását és a borok árát befolyásoló tényezőket Csorba Gábor, borszakértő segítségével dolgoztuk fel. Dr. Veszelszki Ágnes nyelvész és borkommunikációs szakértő az ajándékozás és az éttermi borrendelés protokollját tisztázta.

Az első félévben a csatorna 76.000 megtekintést ért el.

A 2023-2024-re tervezett minőségrendszerek belpiaci promóciójának megvalósítására kiírt VP3-3.2.1-21 pályázat marketing aktivitásának elindításáig a sikeres közösségi média felületeinken folytatjuk a kommunikációt. Az őszi-téli időszakra még 6 új videóval készülünk fehér-, rozé- és vörösbor készítés témában, bor és ételpárosítással, illetve újragondolt forraltbor ötletekkel.

https://www.youtube.com/channel/UCE0TsjEkzCmPj_Ob8Ea7CdA/videos