Magyar boros roadshow Lengyelországban

Teltházas borkóstolók, sikeres mesterkurzusok és elégedett mosolyok: a magyar borok az első Wina Węgierskie Roadshow keretében Lengyelországban vendégeskedtek szeptemberben. A Krakkó, Varsó és Wroclaw városokat érintő programsorozat a tavasszal indult Wina Węgierskie kampány része. A cél az oltalom alatt álló eredetvédett magyar borok népszerűsítése a lengyel fogyasztók és a szakma számára, ezzel is segítve a magyar borok lengyel exportját. A programsorozattal egy időben jött ki a Ferment magazin magyar borokról szóló kiadványa is, amely több ezer példányban jut el a lengyel borkedvelőköz.


2021. szeptember 13-16. között 5 borrégió 13 borászata vett részt a Wina Węgierskie program keretében tartott lengyel roadshow-n. A Krakkóban, Varsóban és Wroclawban tartott borkóstolók és mesterkurzusok mind teltházzal zajlottak, ami a résztvevő magyar borászoknak is nagy élményt adott. A mesterkurzusokat olyan kiemelkedő lengyel borszakértők tartották, mint Wojciech Bońkowski és Tomasz-Prange Barczyński.

Fejlett piac, export célpont

Lengyelország a bor szempontjából fejlett piac, erős gazdasági háttérrel, így a magyar gazdák számára is fontos export célpont lehet, tudatos fogyasztókkal. Az újabb EU-s tagállamok közül a legnagyobb egységes piacnak számít, és a GDP szempontjából az EU hatodik legnagyobb gazdaságává nőtte ki magát, az ország főként az importált borokra támaszkodik, így ez főként az uniós országokat segíti. Az egy főre eső borfogyasztás a 2020-as adatok szerint Lengyelországban 3,1 liter, ami összevetve például Magyarországgal (24 liter), Németországgal (23,9 liter) vagy Nagy- Brittaniával (15 liter) alacsonynak mondható, viszont lassú növekedő tendenciát mutat.

Wina Węgierskie program

A programsorozaton belül magyar borkóstolót rendezett a Varsói Magyar Nagykövetség is a lengyel Szejm Lengyel-Magyar Baráti Tagozat tagjai számára Marek Kuchciński képviselő vezetésével. A meghívott vendégeket dr. Kovács Orsolya nagykövet és Soltész Miklós a Miniszterelnökség egyházi és nemzetiségi kapcsolatokért felelős államtitkára köszöntötte. A Varsói Magyar Nagykövetség is elkötelezett támogatója a magyar borok és borkultúra lengyelországi népszerűsítésének.

A Wina Węgierskie Roadshow mellett a kampány részeként a Ferment magazin egy magyar borokról szóló különszámot is kiadott a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának támogatásával, ami több ezer borfogyasztóhoz jut el az elkövetkezendő hetekben. Csiba-Herczeg Ágnes a kampány létrehozója és vezetője elmondta: „Ez a rendezvénysorozat és kiadvány egy több éves kampány része. A folyamatos kommunikációt lengyel nyelvű social média oldalak és egy lengyel nyelvű weboldal is támogatja. Terveink között van tavasszal egy lengyel nyelvű magyar borokról szóló könyv kiadása is. Legfőbb célunk, hogy a minőségi magyar borok népszerűek és trendik legyenek Lengyelországban.”

A Wina Węgierskie kampány szakmai partnerei között van a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa mellett a Magyar Turisztikai Ügynökség, és a lengyel Ferment csoport is.

Forrás: www.bor.hu